HØJ KVALITET
På alle produkter
 HURTIG LEVERING
1-3 hverdage
 TILMELD NYHEDSBREV
Og få en gave!
 E-MÆRKET
En sikker dansk hjemmeside
 GRATIS FRAGT
Ordrer fra 600 DKK


Træningen foregår også GENNEM munden!

Oprettet d. under Ambassadør indlæg

Træningen foregår også GENNEM munden!
Træningen foregår også GENNEM munden!
Træningen foregår også GENNEM munden!
Træningen foregår også GENNEM munden!

Maraton løber Mia Sørensen:

 

Min hverdag er fantastisk med familie, job og tid til træning.  Vi er en meget sportsaktiv familie, der bakker hinanden op til både træning og konkurrencer. Min mand Allan er aktiv på cyklen, og vores mindste søn Mads er elitesvømmer i Vejle Svømmeklub.

Jeg er selv en aktiv løber, hvor jeg deltager i løb lige fra 5 km til maraton. Ingen tvivl om at jeg er bedst på de lange distancer – dette hænger vel og mærket sammen med mine snart 48 år. Jeg begyndte at løbe i en relativ sen alder som 36-årig, og har siden løbet 13 maraton – den bedste er løbet i 2016 i tiden 2:51,04. Om jeg formår at slå min tid igen, må tiden vise, men hvis alt går planmæssigt med træningen, vil jeg forsøge til Frankfurt Marathon i år.

Ud over træning er optimal restitution meget i fokus hjemme hos os. Træning er vigtig for at blive bedre som sportsudøver, men der er så mange andre faktorer, der også spiller ind. Op til maraton har jeg ekstra fokus på kost og søvn, som er nødvendigt for at kunne restituere til næste træningspas i løbeskoene. Jeg elsker at løbe, og det bliver da også til nogle kilometer. En typisk uge ligger typisk fra 70 km til 120 km afhængig af sæson.
I hårde træningsperioder har jeg svært ved at indtage energi nok, og det er bestemt ikke hensigtsmæssigt at være i energiunderskud, når formen skal gøres klar til maraton. Derfor har jeg altid fokus på diverse SUPERFOODS, og jeg elsker at jonglere med dem i køkkenet.


En typisk dagskost for mig ser sådan ud:
Morgenmad: Grød med chiafrø og æble, drys acaipulver og mandler
Formiddag: Skyr med friske eller tørret bær og agave sirup
Frokost: Rugbrød med mager pålæg og salat med kerner/nødder
Eftermiddag: Energibar + frugt
Aften: Kylling eller fisk (gerne asiatisk mad) med ris eller ovnkartofler med årstidens salat + kerner og nødder.
Sen aften: Mørk chokolade og bær-smoothies med diverse superfoods fx baobabpulver og hampeprotein.

Superfoods fra Vangsgaard Treat er kvalitetsprodukter, som jeg værdsætter rigtig meget i min travle hverdag. Ud over de nyttige vitaminer og mineraler indeholder superfoods som nødder, kerner, bær og tørret frugt gode kilder til kulhydrater, proteiner og sunde fedtstoffer, som kroppen har brug for både til performance men også til restitution.

 

Mit motto er: Træningen foregår også GENNEM munden

Der skal godt brændstof til en aktiv krop, ellers brænder den sammen. Hos os er vi ikke fanatiske med kosten, men vi har generelt en sund livsstil, hvor vi finder glæde i at spise råvarer af god kvalitet. Vi ved alle, at kroppen er en sladrehank på godt og ondt, og det er bare sjovere, når kroppen er i positiv flow både fysisk og mentalt. Det er netop her jeg mærker min styrke, forbedret løbeøkonomi og generelt overskud til hverdagen.

Koncentrationen, fordøjelsen, søvnen, bevægeapparatet generelt og energiniveau er nogle af de positive gevinster, jeg mærker ved at sætte fokus på superfoods og optimal restitution.
Som supplement til både kost og træning er jeg begyndt at prioritere yoga og sportsmassage. Det er helt klart med til at forbedre restitutionen, og jeg mærker min krop har det ”anderledes” bedre.  Jeg elsker at bruge min krop, som jo ikke er helt ung længere. Jeg er også blevet klogere på, at jeg skal passe på den på allerbedste vis, ellers kan jeg ikke holde til de mange kilometer i løbeskoene.

Jeg brænder for at se en udvikling hos de mennesker, der vil hjælpes. Min virksomhed hedder SUNDFOKUS. Dette er valgt ud fra mit fokus på det hele menneske, hvor jeg i dag tilbyder følgende ydelser både private og virksomheder:

  • Sportsernæring til forbedret performance
  • Kostvejledning med ønske om vægttab og sundere livsstil
  • Sportsmassage til optimal restitution
  • Zoneterapi er godt til alle
  • Løbecoaching med individuel træningsprogram

 

Min passion for kost og træning har givet mig lysten til at hjælpe andre til at blive en bedre udgave af dem selv.  Hvis du ønsker en forandring, skal du gøre noget andet end du plejer….det ved vi jo alle, men det er nemmere sagt end gjort. Det handler selvfølgelig også om motivation og hvilke værdier, vi har i vores liv lige nu.

Jeg får energi af at bruge energi, men det kræver optimal restitution, som er med at holde min krop i balance fysisk og mentalt. Det er en fornøjelse at blive en bedre og bedre løber med alderen…. Jeg vil ønske, at jeg løber maraton, når jeg bliver gammel, sådan rigtig gammel….

Gør noget godt for dig selv og hold fokus på både træning og optimal restitution. Jeg er sikker på, du vil mærke forskellen! Det er efter min overbevisning den bedste investering, vi kan gøre i vores fremtid.
 

Mia Sørensen
Instagram: sundfokusmia
Facebook: sundfokus.dk


 


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar